Pages

Tuesday, April 17, 2012

Faci


Salam..
Hurm..
Lama gak tak update kan...
Hajat nak update minggu lepas..
Tp tetbe lak takde connection ternet...
Terpaksa la tangguhkan...

Sedar tak sedar dah nak abis dh sem ni..
Program ProKam 3 pun dh selesai minggu lps..
Begitu gak program Career Fair TM..
Pengalaman kedua-dua program ni mmg tak leh lupa...
Lagi2 program jadi faci tuk prokam ni...

1 pengalaman yg byk mengajar aku yg masih org lain diluar sana lebih teruk nasib mereka berbanding kita...kita patut bersyukur dgn keadaan kita skrg...tak perlu merungut atau ape2 la...
Aku terpilih tuk jadi faci STB(Sekolah Setia Bakti)..kalu kat melaka tu tau la ni sekolah ape...lebih kpd budak juvenil..mula2 aku rasa boleh ke aku get along dgn bdk2 ni...boleh masuk ngn diorg ke...
Alhamdulilah..setelah berprogram dgn mereka 2 hari 1 mlm....jelas yang mereka bukannya teruk yg disangka...diorg baik sangat...sporting2 belaka..
Aku tak nak citer byk pasal STB ni..biar aku n mereka je yang tahu...

Kepada masyarakat diluar sana...beri la peluang kepada mereka ni...
Mereka hilang rasa keyakinan diri bila berada di dunia luar...org ramai terus cop mereka ‘budak pusat’..dan cara pandangan org kepada mereka sgt lain...tolong buang semua tanggapan tu...mereka berhak mempunyai peluang ke-2...

Sebenarnya mereka ni mempunyai visi yg lebih jelas berbanding budak2 baya mereka yang lain...diorg tahu ape yg diorg nak & ape yg diorg nak buat lepas abis study...even aku sendiri takde perancangan seperti mereka... tapi hanya peluang tuk mereka sahaja yg tertutup...tiba masa tuk buka peluang tuk mereka ...bagi mereka peluang tuk terokai dunia luar dan tunjukkan kepada semua bakat yg mereka ada...

Btw, Terima kasih gak kepada P-qah sbb jadi co-faci aku...hehe...dpt backup ape2 yg patut...lagi2 part BI...hahaha...terima kasih byk2...best dpt berkerjasama dgn anda...

Are-dy,Ayu,Belly,Aseng,Demut,Melvin,Mira,Fitri,Ella,Garfield,Kicap,Oyie,


p/s: aku rindukan senyuman2 gembira mereka...sampai terbawa-bawa dlm mimpi...impikan setiap ahli kumpulan Ben 10 tu berjaya dlm hidup masing2...Abg doakan semoga semua ahli kumpulan Ben 10 berjaya...Amin~

0 celoteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...