Pages

Saturday, February 21, 2009

Hari yg sgt memenatkan

fuhhhh
alhamdulilah hari ni telah selesai SEminAr KePimpinan Islam 09..
sgt letih...
mcm2 jd td...
mula2
pagi2 sibuk ngn setup komputer,dewan n kaunter pendaftaran..
n then just tunggu peserta...
tunggu punya tunggu punya tunggu...
dtg gak r ckit2...
wkt tu masa dah lari dah...
dgn VVIP n VIP x smpai lg..
resah gak...last2 VVIP n wakil Stad smpi..
masalah besar la pulak bila speaker lak yg x smpi2...sesat dlm bumi Melaka ni..
mmg aku gelabah...takut2 VVIP tu abis ckp..mesti kena teruskan acara..
kalu xde speaker abis r takkan la nk srh aku la membebel kat depan....meletup telinga peserta kang...xpasal pasal kena beli telinga spare part kat kedai RM2.00...so,srh r HOD teknikal jmput dia..tgk2 dah smpi dah...
mmg lega giler wkt tu....ibarat melepas angin kus2 dlm bilik seorg2..
pastu aturcara berjalan lancar...
masuk Slot2 duk update ngn ahli2 forum lak...
smpi jgk mereka..lega r gak...
aku duk la jalan2 sekitar tu...penat kaki nk kena kehulur ke hilir...
tp normal la tuh...
pastu kitaorg update lak ngn fasilitater yg akan conduct LDK utk slot 3...
alhamdulilah sume berjalan smooth.....smpi la majlis penutup...
....................
mmg letih giler aku...
mane tak nyer...start ari isnin mlm,aku ada training silat...kat ctu dah byk abis tenaga dah.ditambah ngn presentation bi,.
pastu kena stay up wat keje yg lec kasi...smpi la 2-3 pagi...
selasa ,nk kena gi STAD mintk pengesahan Banner...gi san gi sini...
ada masalah kat banner..baiki balik..pastu gi balik...dgn kelas nyer pack...perghhh..
mlm tu meeting n gantung banner n banting....penat jgk nk kena panjat sana panjat sini..ikat kuat2 nk cari port baik punyyyyerrr(ziffii)....
abis dlm kul 3 am lebey ckit...buat berdua je kowt...mmg letih r...aku ngn HOD pub(yg berwibawa)...hari rabu mlm tu buat2 keje SKI ni ckit(terlepas latihan silat) n then stay up smpi ke pg tuk wat tutorial pyhsic(ssh sioooottt)...tu je r masa study yg aku ada.....br dpt siap ckit...gi kelas mula la bertawadukkk..duk tersenguk-senguk...khamis mlm pun sama..stil ngn SKI gak yg semakin rumit keje nyer(aku lebih pd publicity)....n stay up wat pyhsic smpi kul 4 pg kowt.....pastu tido la kejap...fuh penat bdn yg ari rabu tu x abis lg....masuk hari jumaat....stamina bdn tercabar....aku ngn HOD teknikal aku gi merayau bndr melaka tuk cari tape webcam....merata jln...nk cari yg murah,...last2 RM20 satu jgk je yg ada..nk tak nk balun benda alah tu 5 biji..balik je dr merayau tu dlm kul 3 ptg...terus gi exam hall tgk keadaan cam ne kat sana...pastu edit backdrop yg aku dah wat sebelum ni....ptg tu 5-7 pm..rehearsal tuk usher....yg dtg alahai ckit jer....tp still leh jalan...wkt tu jgk ada mcm2 masalah...terutamanya brg2 yg patut ada kat exam hall la...wkt tu xder lg...riso gak...mlm tu rehearsal penuh...
part ni mmg letih giler...nk kena angkat meja,kerusi,meje besar,..tukar tpt lak ...ke situ ke sini...
aku gi lar berlari ke hulur kehilir amek brg,pastu gi lak cabut banner n banting tuk gntg kat exam hall...nk kena panjat balik tpt yg di gantung banner nyer....hishhhh.....
dah berpeluh satu bdn dah wkt tu..aku rasa kalu cicak bau ketiak aku wkt tu...masuk wad dah cicak tu.....hmmmm....pastu setup exam hall smpi 1 pg...n then balik aku tolg HOD publicity aku wat montaj Ayat Al-quran....smpi kul 4 pagi....tido jap..bangun kul 6.00...bergegas ke lokasi lak...wlaupun aku dikira lmbt gak r...aku gak diberi amanah jd penolong event manager utk SKI...ssh gak jd event manager ni...mesti Kak Erlina(event manager) lg sibuk dr org lain...
ish3....smpi la ptg td tepat masuk maghrib..SKI sudahpun melabuh tirai...sgt2 letih...wkt SKI tu ada jgk 2 3 kali aku nk pitam....maybe letih sgt kot.....teguk 1 botol air mineral...elok balik.....
abis je SKI td...baru aku sedar aku rupanya x sihat 2-3 hari ni..baru teringt....ish3....


kat sini kita boleh tgk ALLAH bg nikmat tenaga/kudrat kat manusia...
tenaga kita tak henti2 generate dari bdn kita...cuba bygkan kalu tenaga tu kena recharge,tak ke ssh nk bergerak....kejap2 kena recharge...abis r kalu gitu...kira aku kena bersyukur kat ALLAH...
kerana Dia bagi aku stamina yg kuat nk tahan sume2 benda mcm ni....Alhamdulilah...


p/s : skang SKI dh abis tinggal MMU olimpik n MPBP jer....harap2 dpt bhgikan masa...
Aku percaya yg lain mesti lg sibuk dr aku....mmg tabik spring r kat sape2 yg dpt manage masa ngn betul

satu lg....kpd semua pemimpin tu....join la komiti/org bwhnyer keje....tolg diorg ckit2/guide dia yg mane patut.....br paham ssh nyer keje diorg...jgn nnt tau marah je kat org bwh....tp xtau ape masalah diorg...
ni pandangan aku jer..bila kita join sekali, bond antara individu terjalin rapat...tunggak sesuatu prog/organisasi bkn bergantung sepnuhnya pd pemimpin tu jer....tp org2 bwh tu jugak sgt penting utk seseorg pemimpin tu sendiri...



"Masa itu ibarat pedang,jika kamu tidak memotongnya,ia akan memotong kamu"

2 celoteh:

Hanif Amir said...

ai bang. dlm penat-penat tu pun sempat lagi update blog yer. ha ha ha. jangan pitam depan komputer tu sudah.

apepun, tahniah atas usaha dan tenaga yang diberikan. teruskan prestasi yang baik untuk program-program seterusnya.

sebelum tu, jom tidur dulu! zzzzzzzz

Zinnirah Al Jannah (".) said...

Tahniah~ Semoga segala usaha, titik peluh & kerja keras awk & komiti2 lain diberkatiNya~ all the best untuk next program. muge dipermudahkan segalannya~ ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...